Potrošačko društvo

by IsakN

Zle korporacije, marketinški prevaranti, kapitalisti, masoni i bankari žele da budemo potrošačko društvo. Žele da se natječemo u stvarima koje posjedujemo. Da bismo ih posjedovali trebamo novac, a da zaradimo novac radimo ušljive poslove.

Netočno!

Konzumerizam, potrošnju, a time i proizvodnju, marketing i sve ono što iz toga proizlazi stvaraju sami potrošači.

fightclubSlika 1. Brad Pitt kao borac za slobodu ljudskog roda

Sjedite tako jednog dana pred TV-om i gledate reklamu za Aquafresh, Coca-colu i Volkswagen. Između reklama ubacili su neki čudni film. Npr. Fight Club. Ali ovaj film nije običan, ovaj film u vama izaziva neke neobične osjećaje. Pa sve o čemu film govori vi već znate i osjećate već odavno. Konzumerizam nas uništava i protiv takvog društva se treba pobuniti! Prestajete pratiti MTV, a sljedeća pjesma koju objavljujete na facebooku je od Dubioze Kolektiv, prestajete čitati index.hr i počinjete čitati advance.hr (ili npr. dnevno.hr), u kafiću ne naručujete taj iskomercijalizirani Heineken nego npr. neko češko pivo, dok pijete pivo čitate Naomi Klein, pronalazite skupinu istomišljenika i osjećate se odlično jer ste se otrgnuli od lanaca korporatizma i marketinške mašine potrošačkog društva.

No onda shvatite da je Fight Club uprihodio desetke milijuna dolara, da Dubioza više ne svira pred 100 nego 1,000 ili 10,000 ljudi, da advance.hr ima skupu i sofisticiranu web stranicu, a da je to češko pivo u vlasništvu nekog zlog kapitalisičkog fonda, a Doktrina šoka se može kupiti na svakom koraku. Oni svi su se prodali. Vrijeme je da nađete novi bend, novo pivo i novi web sadržaj za koji je čulo samo par ljudi poput vas i borba protiv konzumerizma se nastavlja.

Svi mi tražimo “svoj put”, svoj stil, svoju osobnost. U toj potrazi mi odustajemo od komercijalnih filmova, muzike i stila oblačenja. Nećemo biti kao sve ostale ovce i tražimo nešto jedinstveno, neisfurano i iskreno. Da bismo pobijedili korporacije i kapitalizam nužno je da se oslobodimo konuzmerizma i tad će naši lanci pasti, bit ćemo slobodni i vidjeti svijet kakav stvarno jest (a ne onakav kakav nam marketinški stručnjaci serviraju).

Međutim nakon toga sve više ljudi sluša isti bend, sve više ljudi kupuje istu odjeću, odjednom su nam stvari koje želimo kupiti sve dostupniji i mi smo sve sretniji. Konačno svi shvaćaju ono što i mi shvaćamo. Ali ne, čekaj?!? Da li to znači da je sad naš stil, naša muzika i naša književnost postala mainstream i upravo ono protiv čega smo se borili? A onda jednog dana shvatiš da i Zara stavlja lik Che Guevare na svoje majice i svijet se ruši. A da bi ga ponovno izgradio pronalaziš novu muziku i nove knjige i novi stil. Više nećeš biti rocker/punker/rebel nego ćeš npr. biti fitness junkie. Jedeš zdravu hranu, treniraš 2 puta dnevno, a na instagramu stavljaš slike svog savršenog tijela. A oni mainstream rockeri neka i dalje žive okovani svojim iluzijama. Ili si odlučio biti “hacker”. Ti rasturaš matematiku i računala, pametan si i ne padaš pod utjecaj konzumerizma. Nije te briga za odjeću i nakit. Ali si spreman izdvojiti sve što imaš za novi kompjuter, tablet ili mobitel. Možda odlučiš okupirati wall street, a možda je i to previše mainstream sada pa možeš zagovarati liberalni kapitalizam pa ćeš čak o tome pisati i blog (wait a second…hmm..).

Nekad je koristiti Apple-ove uređaje značilo biti drugačiji. Danas je to previše mainstream. Iphone više nije cool, zato treba npr. koristiti propalu Nokiu.

Microsoft je zla korporacija, a Windowsi flagship tog zla. Zato treba koristiti Linux. A odjednom različitih Linuxa je sve više i sve više liče na Windowse.

Hmmm…

I upravo to je bit kapitalizma. Konkurencija. Sve se proizvodi masovno i na ogromnoj skali i zbog toga je teško naći nešto “svoje”. Kad to pronađeš ti si “pametni potrošač”, hispter i neko drugačiji. Međutim ubrzo se “tvoj” stil masovno kopira i proizvodi u Kini u velikim serijama. A onda se možda nešto iz mainstreama prošlosti sad vrati u velikom stilu. I tako se kotač i dalje okreće.

Upravo potrošači i konkurencija među potrošačima pokreću kapitalizam. Različite korporacije, mali ili veliki poduzetnici, marketinški stručnjaci i ostali samo zadovoljavaju potrebe potrošača.

hipsterSlika 2. Ko je ustvari hipster i čiji stil je jedinstven?

Oglasi